Let op: inbreng mogelijk vanaf 6 mei!

We hanteren ivm COVID-19 aangepaste procedures. Lees onderstaande daarom zorgvuldig door.

JE KLEDING VERKOPEN VIA DE RUILHOEK

Je kunt bij de Ruilhoek je eigen kleding inbrengen om te verkopen. Hieronder leggen we je stap voor stap uit hoe dit in zijn werk gaat. Vanwege de situatie rondom het Coronavirus zijn onze procedures aangepast. Ben je van plan om spullen bij ons langs te brengen, lees onderstaande dan eerst aandachtig door. Door in te brengen stem je automatisch in met onze algemene voorwaarden en werkwijze. 

Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op!

    • Tijdens openingstijden kun je tot 17:00 uur zonder afspraak items afgeven. We kijken de items niet ter plekke na. Vanuit veiligheidsoverwegingen laten we de tassen 2 werkdagen staan, voordat we deze uitzoeken. 
    • Items die niet geschikt zijn voor inname worden automatisch gedoneerd aan het goede doel. Je kunt de items die we niet innemen, helaas niet op een later tijdstip komen ophalen.
    • We vragen je bij afgifte een formulier te ondertekenen waarin je toestemming geeft dat we de niet geschikte items doneren aan het goede doel. Daarnaast krijg je van ons een bewijs van inname mee met de datum van afgifte. 
    • Je krijgt binnen 2 dagen bericht wanneer we niets hebben genomen. 
    • Je krijgt binnen 7 dagen bericht, in de vorm van een ontvangstbewijs, wanneer we wel iets hebben ingenomen. Heb je binnen 7 dagen geen bericht van ons ontvangen, neem dan contact met ons op. 
    • We maken vanaf heden gebruik van een aparte inbrengbalie. Deze is direct rechts bij binnenkomst in de winkel. Alle zaken rondom inbrengen kun je daar regelen. 
    • We hanteren een maximum aantal mensen in de winkel. Wanneer we dit aantal hebben bereikt, vragen we je om even buiten te wachten. Om er voor te zorgen dat deze procedure zo spoedig mogelijk verloopt, vragen we je om alvast je klantnummer, naam en telefoonnummer op de tassen met inbreng te noteren. 
    • Om de 1,5 meter afstand voor iedereen te waarborgen is de indeling van de winkel aangepast. We hebben veel rekruimte ingeleverd om deze ruimte te creëren. Hierdoor zijn we wel genoodzaakt nog strenger te selecteren. 
    • De kleding moet schoon en gestreken zijn en er representatief uit zien. Dat betekent geen vlekken, gaten of andere vormen van gebruikssporen. Hoe representatiever, hoe sneller een item zal verkopen.
    • We selecteren items per seizoen: herfst = augustus t/m september, winter = oktober t/m januari, voorjaar = februari t/m april, zomer = mei t/m juli.
    • De items zijn bij voorkeur van kwalitatief duurdere merken en niet ouder dan twee jaar, zodat deze in het huidige modebeeld passen. Houd er rekening mee dat onze criteria richtlijnen zijn en dat het modebeeld elke dag verandert. Wij behouden ons altijd het recht kleding te weigeren.
    • Niet verkochte items kun je voor de uiterste datum weer ophalen of doneren aan een door ons gekozen goed doel. Als je ervoor kiest om de kleding op te halen, dien je deze zelf uit te zoeken in de winkel. Je krijgt van ons een week voor het verlopen van de termijn een herinneringsmail, echter blijf je wel zelf verantwoordelijk. Dus let goed op, de mail kan ook in de spam terecht komen.
    • Om je in te schrijven in ons klantenbestand hanteren we bij de eerste keer inbrengen een minimum van zeven items, die geschikt zijn voor de verkoop. We zijn door het grote aanbod erg kritisch. Neem dus een ruime selectie mee. Als je eenmaal in ons bestand staat, zal er bij de volgende keer inbrengen geen minimum aantal stuks meer worden gevraagd.
    • Na verkoop en aftrek van de BTW ontvang je de helft van de opbrengst. Dat is grofweg 45% van de verkoopprijs. Dit bedrag kan je per bank laten overmaken of via retourpinnen uit laten betalen.
    • De Ruilhoek is niet aansprakelijk voor vermissing of beschadiging.