Belangrijk, zeker in Corona tijd: Kleding dient schoon en gewassen aangeleverd te worden. Alleen dan kunnen we de kleding nakijken op geschiktheid voor verkoop.

HOE WERKT HET?

  • Om je in te schrijven in ons klantenbestand hanteren we bij de eerste keer inbrengen een minimum van zeven items, die geschikt zijn voor de verkoop. Als je eenmaal in ons bestand staat, zal er bij de volgende keer inbrengen geen minimum aantal stuks meer worden gevraagd.
  • Zodra er een klantnummer is aangemaakt ontvang je een e-mail met daarin een wachtwoord. Hiermee kun je inloggen op onze website www.deruilhoek.nl en het hele proces online volgen. Na de eerste keer inloggen kun je zelf een ander wachtwoord aanmaken.
  • We streven ernaar om artikelen binnen 3-7 dagen te prijzen. Afhankelijk van de drukte kan dit soms iets langer duren. Je krijgt per mail een gedetailleerde ontvangstbevestiging met een overzicht van alle ingebrachte items. De kleding gaat direct na het prijzen de winkel in. Mocht er iets op de ontvangstbevestiging staan waar je het niet mee eens bent, dan is het handig om zo snel mogelijk aan de bel te trekken. De items hangen het restant van de maand waarin het is ingebracht, plus twee extra maanden in de winkel.
  • Na verkoop ontvang je, na aftrek van 10,5% BTW, de helft van de verkoopprijs. Het opgebouwde saldo kan vanaf €20,— per bank worden overgemaakt. Indien gewenst kan het ook via retour pinnen worden opgehaald in de winkel.  Uiteraard kun je het saldo ook verrekenen met je aankoop in de winkel.
  • Niet verkochte items kun je voor de uiterste datum weer ophalen of doneren aan een door ons gekozen goed doel. Als je ervoor kiest om de kleding op te halen, dien je deze zelf uit te zoeken in de winkel. Je krijgt van ons een week voor het verlopen van de termijn een herinneringsmail, echter blijf je wel zelf verantwoordelijk. Dus let goed op, de mail kan ook in de spam terecht komen.

ONZE CRITERIA:

  • We hanteren een strenge selectie. De kleding moet schoon en gestreken zijn en er representatief uit zien. Dat betekent geen vlekken, gaten of andere vormen van gebruikssporen. Hoe representatiever, hoe sneller een item zal verkopen.
  • We selecteren items per seizoen:
    Herfst – augustus t/m september
    Winter – oktober t/m januari
    Voorjaar – februari t/m april
    Zomer – mei t/m juli.
  • De items zijn bij voorkeur van kwalitatief duurdere merken en niet ouder dan twee jaar. De kleding moet in het huidige modebeeld passen en ook bij de stijl van de winkel. Houd er rekening mee dat onze criteria richtlijnen zijn en dat het modebeeld elke dag verandert. Wij behouden ons altijd het recht kleding te weigeren.
  • De Ruilhoek is niet aansprakelijk voor vermissing of beschadiging.

AANGEPASTE PROCEDURES I.V.M COVID-19

We maken gebruik van een aparte inbrengbalie. Deze is direct rechts bij binnenkomst. Hier kun je de tassen met inbreng afgeven.

  • Wil je de items die niet geschikt zijn voor verkoop doneren aan het goede doel? Dan vragen we je een formulier te ondertekenen. De tassen die je hebt afgegeven kijken we op een later moment na.
  • Wil je de items die niet geschikt zijn weer graag mee terug nemen? Dan zullen we de items direct nakijken. Dit kan eventjes duren. Om hand op hand contact en drukte bij de toonbank te voorkomen vragen we je om ondertussen even te winkelen. Als je liever later diezelfde dag terugkomt, is dat ook prima. Laat even weten wanneer je van plan bent de niet geselecteerde items op te halen. Let op, de items moeten op dezelfde dag voor 18:00 uur worden opgehaald! Aan het einde van de dag doneren wij de niet opgehaalde items aan het goede doel. We vragen je bij het afgeven van de tassen om een formulier te ondertekenen waarin je daar toestemming voor geeft.

Voor winkelen: we houden nog steeds 1,5 meter afstand en hebben de loopruimte daarvoor fors vergroot. We beperken het aantal klanten in de winkel door middel van een gelimiteerd aantal beschikbare mandjes. Om te winkelen vragen we je bij binnenkomst een mandje te pakken. Mocht je verkoudheidsklachten of andere corona gerelateerde symptomen hebben, blijf dan thuis en bezoek onze online shop!

Heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op!