Question Ik wil graag items inbrengen. Hoe werkt dit?
AnswerOm klant te worden, hanteren wij tijdens de eerste keer inbrengen een minimum van ten minste 7 items, die geschikt zijn voor de verkoop. We zijn erg kritisch en adviseren daarom om genoeg stuks mee te nemen, zodat de kans dat we je moeten weg sturen kleiner wordt. Wij kijken ter plekke of items geschikt zijn voor de verkoop. Hierbij letten we op zowel het merk als de staat van de kleding. Daarnaast is het belangrijk dat het item in het modebeeld past en bij voorkeur niet ouder dan twee jaar is. Bij verkoop van jouw kleding ontvang je, na aftrek van 10,5% BTW, de helft van de verkoopprijs. Voor een uitgebreide versie van onze inbrengregels verwijzen we je graag naar het kopje uitgebreide regels.
Question Moet je een afspraak maken om in te brengen?
AnswerJe kunt iedere dag tot 17:00 uur inbrengen. Via onze website kan je een afspraak maken, maar je kan je ook ter plekke via een QR code registreren.
Question Kopen jullie ook items in?
AnswerNee, wij kopen geen items in. Items hangen op consignatiebasis in de winkel. Wanneer een item verkocht is krijg je na aftrek van 10,5% BTW de helft van de verkoopprijs.
Question Wat verdien ik aan mijn kleding als ik dit via jullie verkoop?
AnswerWanneer een item verkocht is krijg je na aftrek van 10,5% BTW de helft van de verkoopprijs.
Question Hoe lang blijft de kleding die ik inbreng in de winkel hangen?
AnswerDe kleding hangt het restant van de maand waarin het is ingebracht, plus twee extra maanden in de winkel.
Question Wat gebeurt er met mijn onverkochte kleding?
AnswerWanneer de items aan het einde van de termijn niet verkocht zijn, kun je ervoor kiezen om de items te komen ophalen. Let wel, je moet de items dan zelf uit de winkel zoeken. Je kunt er ook voor kiezen om de items te laten hangen. Wij kijken dan per artikel of we het item kunnen afprijzen, apart houden voor de Super Sale of dat we deze doneren aan het goede doel. Het grootste gedeelte van de items gaat echter in verband met ruimtegebrek naar het goede doel.
Question Hoe kan ik mijn saldo incasseren?
AnswerOnze voorkeur gaat uit naar een overboeking via de bank. Dit kan al vanaf een bedrag van €20,-. Indien gewenst kun je het bedrag ook contant in de winkel komen ophalen, maar hiervoor moet je bij grote bedragen eerst een afspraak maken. Uiteraard kun je het opgebouwde tegoed ook verrekenen met nieuwe aankopen in de winkel.
Question Hoe bepalen jullie de prijzen per artikel?
AnswerIeder artikel wordt afzonderlijk geprijsd. Hierbij kijken we naar de nieuwprijs van een soortgelijk artikel. Onze verkoopprijs is een vierde tot maximaal een derde van de nieuwprijs. Als voorbeeld: een artikel met een nieuwprijs van €100,- wordt in onze winkel €25,- tot maximaal €32,- geprijsd.
Question Wat zijn de regels omtrent inbrengen?
AnswerVoor de uitgebreide versie van onze inbrengregels willen we je graag verwijzen naar de pagina met uitgebreide inbrengregels.
Question Nemen jullie ook vintage items in?
AnswerJa en nee. Wij focussen ons over het algemeen op recent gekochte tweedehands merkkleding. Je zult dus niet zo heel veel vintage items in onze winkel terug vinden. Natuurlijk maken we voor vintage designer stukken graag een uitzondering. Daarnaast zijn een heleboel vintage items wel heel goed verkoopbaar omdat deze prima in het modebeeld van nu passen. Dit verschilt natuurlijk per artikel. We kunnen hier dus moeilijk van te voren een uitspraak over doen. Heb je zelf veel vintage items die je wilt inbrengen, neem deze dan vooral mee.
Question Welke merken nemen jullie allemaal wel of juist niet in?
AnswerWe nemen voornamelijk merken uit het hogere segment in, maar nog belangrijker is dat we ons focussen op de hedendaagse mode. Dit houdt in dat we zowel items van de Zara als items van Gucci in de winkel hebben hangen. Het modebeeld verandert continu, en daar passen wij ons innamebeleid op aan. Ons belangrijkste criterium is dat de items in onze winkel goed en snel verkoopbaar zijn.

Een greep uit de merken die op dit moment heel goed lopen: & Other Stories, Ganni, Sandro, Baum und Pferdgarten, H&M studio, Maje, Isabel Marant, Helmut Lang, Dries van Noten, Nike, Adidas, Patta, Levis en anderen.

Een greep uit de merken die wij op dit moment niet innemen: Esprit, Mexx, Primark, C&A, Desigual, WE, Sting, Dept, Vila, Vero Moda, Gaastra, Superdry en anderen.

Question Is er een minimum of een maximum aantal items wat ik kan inbrengen?
AnswerBij de eerste inbreng zal er een minimum van 7 stuks moeten worden geaccepteerd om een klantnummer aan te maken. Wanneer je in ons bestand staat, kun je ook een enkel stuk komen inbrengen. We hanteren nooit een maximum aantal stuks om in te brengen. Mocht je in een keer echt heel veel willen brengen, is het handig om van te voren even te bellen.
Question Moet ik rekening houden met de verschillende seizoenen als ik kleding wil inbrengen?
AnswerJa zeker! Wij selecteren items per seizoen:

Lente: februari t/m april

Zomer: mei t/m juli

Herfst: augustus t/m september

Winter: oktober t/m januari

Question Ik wil graag komen winkelen. Kan dit?
AnswerJa zeker! Wij hebben vaste openingstijden. Je hoeft daarom geen afspraak te maken om te komen winkelen. We zijn maandag t/m vrijdag van 9:00 – 18:00 uur en zaterdag van 10:30 – 18:00 uur open.

Let op: inbrengen kan iedere dag tot 17:00 uur.

Question Kun je in de Ruilhoek alleen je kleding ruilen, of kun je ook items kopen?
AnswerDe Ruilhoek is gewoon een winkel waar je items kunt kopen. De naam is misschien ietwat verwarrend, maar je kunt hier niet je eigen kleding omruilen voor iets uit de winkel.
Question Wat zijn jullie openingstijden?
AnswerMaandag t/m vrijdag van 9.00 – 18:00 uur

Zaterdag van 10:30 – 18:00 uur

Let op! Inbreng dagelijks tot 17:00 uur!

Question Zijn jullie ook op zondag open?
AnswerNee op zondag zijn wij gesloten. Uitgezonderd van de Super Sale Sunday.
Question Wat is jullie adres?
AnswerMaasstraat 146

1079 BK Amsterdam

De winkel is zowel met het openbaar vervoer als met de auto makkelijk te bereiken. Voor de deur stoppen bus 65 en tram 4. Daarnaast kun je één uur in de Maasstraat parkeren voor €0,10.

Question Wat verkoopt de Ruilhoek zoal?
AnswerDe Ruilhoek verkoopt tweedehands vrouwen en mannenkleding en schoenen. Je kunt tevens accessoires zoals tassen, sieraden en ongebruikte cosmetica in ons assortiment terug vinden. We richten ons voornamelijk op merken uit het hogere segment, maar je kunt hier ook de nieuwste collectie van bijvoorbeeld de Zara scoren.
Question Kunnen items ook geruild worden?
AnswerJazeker! Items kunnen met aangehechte prijskaartjes binnen 7 dagen geretourneerd worden. De items dienen natuurlijk ongedragen te zijn en in dezelfde staat als dat deze gekocht zijn. Je ontvangt dan een tegoedbon die je weer bij ons in de winkel kunt besteden. Deze tegoedbon is tot een jaar na uitgifte geldig.
Question Verkoopt de Ruilhoek alleen tweedehands items?
AnswerIn principe wel. We verkopen alleen items die worden ingebracht door particulieren, maar in de praktijk hangen er geregeld nieuwe items in de winkel. Dit kunnen zowel miskopen met een nieuwkaartje zijn, maar ook PR bureaus, influencers en bekende Nederlanders weten onze winkel te vinden.
Question Hebben jullie ook items in de sale?
AnswerIn de regel niet. Alle artikelen blijven twee maanden in de winkel hangen. Niet verkochte artikelen worden door de inbrenger opgehaald of als uitzondering met een maand verlengd voor een gereduceerde prijs.Β  Daarnaast organiseren wij een keer in de twee Γ‘ drie maanden een Super Sale Sunday. Op de Super Sale geldt op geselecteerde items een korting van maar liefst 66%. Dit zijn artikelen uit onze eerdere collecties die niet verkocht zijn.Β 
Question Is het aanbod op de website hetzelfde als in de winkel?
AnswerNee! De items op de website hangen niet in de winkel. Dit is een aparte voorraad. De winkel heeft een nog veel groter assortiment met een breed aanbod aan merken. Op de website ligt de focus op de meer exclusievere merken en designeritems. In de winkel kun je ook items van bijvoorbeeld & Other Stories of de laatste collectie van de Zara vinden.

Question Kan ik de items op de website ook passen bij jullie in de winkel?
AnswerJazeker! De items op onze website hangen niet in de winkel, maar hebben we wel op voorraad. Je kunt de items daarom zeker komen passen in de winkel. Het is handig om het artikelnummer wat onderaan op de pagina staat te noteren. Op deze manier kunnen wij het item heel makkelijk vinden.
Question Wat zijn de verzendkosten als ik iets bestel via de website?
Answer€5,95 voor verzending in Nederland
€9,- voor verzending naar Belgie

Question Wat is het retourbeleid wat betreft de items op de website?
AnswerGekochte items mogen binnen 14 dagen geretourneerd worden. Dit kan per post (dit is op eigen kosten) of het kan naar de winkel gebracht worden. Stuur in dit geval een mailtje aanΒ info@deruilhoek.nlΒ met hierin een beschrijving van de reden enΒ  via welke manier het pakket geretourneerd gaat worden. Bewaar het prijskaartje of de pakbon en zorg dat deze in het pakket bijgevoegd is.

Retouradres

Maasstraat 146
1079 BK Amsterdam
Tel: 020-6425521

Zodra we jouw item(s) in goede conditie retour hebben ontvangen storten we het volledige aankoopbedrag terug.

Question Hoe zit het met de verzending en levering van de producten op de online shop?
AnswerWij streven er naar om je pakket binnen 2 werkdagen na bevestiging van je bestelling te versturen. Wij leveren op alle woonadressen binnen Nederland en Belgie. Heb je een verkeerd artikel ontvangen, heb je een klacht over een artikel of wil je je geld terug? Dan kun je de artikelen altijd terugsturen naar ons retouradres:

Maasstraat 146
1079 BK Amsterdam
Tel: 020-6425521

Question Wat gebeurt er met pakketten die niet afgeleverd kunnen worden?
AnswerAls een pakket niet afgeleverd kan worden, ontvang je altijd een bericht. Als een pakket niet afgeleverd kan worden, is de Ruilhoek gerechtigd om € 5,95 of €9,- (Belgie) in rekening te brengen voor de kosten van de retourzending naar ons retouradres.