HOE WERKT HET?

AANGEPASTE PROCEDURE COVID-19

Belangrijk: Aangezien we maar een beperkt aantal mensen in onze winkel kunnen toelaten, vragen we je om online een afspraak te maken. Zodra je het online formulier hebt ingevuld, kun je de artikelen in gesloten zakken (met daarop het klantnummer)  brengen. Dan bel je op de afgesproken datum bij ons aan en neemt een medewerker de tassen in ontvangst. Voor het beoordelen en selecteren van de inbreng hebben we ongeveer een half uur nodig. De niet geselecteerde items kunnen gedoneerd worden aan een goed doel of weer opgehaald. Kies je ervoor om de niet geselecteerde items weer op te halen dan kan dat diezelfde dag vóór 17.30. Niet opgehaalde items doneren we aan een goed doel.

Door kleding in te brengen ga je akkoord met de volgende voorwaarden:

  • Om je in te schrijven in ons klantenbestand hanteren we bij de eerste keer inbrengen een minimum van zeven items, die geschikt zijn voor de verkoop. Als je eenmaal in ons bestand staat, zal er bij de volgende keer inbrengen geen minimum aantal stuks meer worden gevraagd.
  • Zodra er een klantnummer is aangemaakt ontvang je een e-mail met daarin een wachtwoord. Hiermee kun je inloggen op onze website www.deruilhoek.nl en het hele proces online volgen. Na de eerste keer inloggen kun je zelf een ander wachtwoord aanmaken.
  • We streven ernaar om artikelen binnen 3-7 dagen te prijzen. Afhankelijk van de drukte kan dit soms iets langer duren. Je krijgt per mail een gedetailleerde ontvangstbevestiging met een overzicht van alle ingebrachte items. De kleding gaat direct na het prijzen de winkel in. Mocht er iets op de ontvangstbevestiging staan waar je het niet mee eens bent, dan is het handig om zo snel mogelijk aan de bel te trekken. De items hangen het restant van de maand waarin het is ingebracht, plus twee extra maanden in de winkel.
  • Na verkoop ontvang je, na aftrek van 10,5% BTW, de helft van de verkoopprijs. Het opgebouwde saldo kan vanaf €20,— per bank worden overgemaakt. Indien gewenst kan het ook via retour pinnen worden opgehaald in de winkel.  Uiteraard kun je het saldo ook verrekenen met je aankoop in de winkel.
  • Niet verkochte items kun je voor de uiterste datum weer ophalen of doneren aan een door ons gekozen goed doel. Als je ervoor kiest om de kleding op te halen, dien je deze zelf uit te zoeken in de winkel. Je krijgt van ons een week voor het verlopen van de termijn een herinneringsmail, echter blijf je wel zelf verantwoordelijk. Dus let goed op, de mail kan ook in de spam terecht komen.

Onze criteria:
We hanteren een strenge selectie. De kleding moet schoon en gestreken zijn en er representatief uitzien. Dat betekent geen vlekken, gaten of andere vormen van slijtage. Hoe representatiever een artikel is, hoe sneller een item wordt verkocht. Daarnaast selecteren we items die passen bij de huidige mode en de stijl van onze winkel. De artikelen zijn bij voorkeur van merken van hogere kwaliteit en niet ouder dan twee jaar. Houd er rekening mee dat onze criteria richtlijnen zijn en dat modetrends elke dag veranderen. We behouden ons altijd het recht voor om kleding te weigeren. De beslissing over wat geschikt is voor doorverkoop in De Ruilhoek is niet onderhandelbaar.
Houd er rekening mee dat we sinds kort geen kinderkleding meer innemen.

We selecteren artikelen per seizoen:
Herfst – augustus tot september
Winter – oktober tot januari
Lente – februari tot april
Zomer – mei tot juli.

De Ruilhoek is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging.

Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op!